Uluslararası Pazar Araştırması ve Hedef Pazar Seçimi Eğitimi Online Eğitimi
Yer : Zoom Online Platformu
Başlama Tarihi : 2023-03-09
Bitiş Tarihi : 2023-03-10
Süre : 02 Gün - 07 Saat
Eğitim İçeriği :
 Pazarlama Planının Parçası Olarak Uluslararası Pazara Açılma
 Uluslararası Pazar Araştırması Yapılması (Stratejik Rekabetçi İstihbarat)
·
Eski Yöntemlerle
(Ticari İstihbarat) Stratejik Rekabetçi İstihbarat Arasındaki Fark Nedir?
·
Açık, Sürdürülebilir
ve Güvenilir Kaynak Kavramı
·
İnnovasyon Transferi
Ne Demek? Stratejik Rekabetçi İstihbaratla İlişkisi Nedir?
·
Hedef Pazarlar
Seçimiyle İlgili Masa Başı Araştırma
·
Hangi Verileri
Toplamak Gereklidir?
·
İnternet
Kaynaklarından Veri Toplanması
·
Yabancı Misyonlardan
Veri Toplama
·
Sivil Toplum
Kuruluşlarından Veri Toplama
·
Sektörel Yayınlardan
Veri Toplama
·
Rekabet Ortamından
Veri Toplama
·
Hazır Veri Satınalma
 Stratejik Rekabetçi İstihbarat Çalışmaları Yol Haritası
·
Ulusal ve
Uluslararası Patent ve Faydalı Model Araştırmaları
·
Ulusal ve
Uluslararası Marka Araştırması
·
ITC Market Access
Tools Kullanımı Atölyesi
·
Dünya Ticareti
Verileri (Trade Map) Kullanımı
·
Dünya’da Standartlar
(Standard Map) Kullanımı
·
Dünya’daki Kamu ve
STK İhalelerini Takip (Procurement Map) Kullanımı
·
Dünya’daki
Sektörümüze Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırımları (Investment Map) Kullanımı
·
İhracat Potansiyelimizin
Analizi (Export Potential Map) Kullanımı
·
Trade Map den
Potansiyel Müşteri Belirleme (Compass ve Dun & Bradstreet verileri)
·
Sektör Araştırmaları
·
Uluslararası
Ticarette Kilometre Taşı Niteliğinde Önemli Kurumlardan Ücretli / Ücretsiz
Yararlanma
·
PESTLE Analizi ve
Hedef Pazar Seçimine Etkisi
·
Alan Çalışması
·
Masa Başı
Çalışmaların Yeterli Olmadığı Durumlarda Ne Yapılmalı?
·
Alan Çalışmasının
Planlanması
·
Uluslararası Sektörel
Fuarlara Ziyaretçi/Katılımcı Olma
 Analitik Hedef Pazar Seçimi
·
Stratejik Rekabetçi
İstihbarat Çalışmaları Sonucu Elde Edilmiş Verilerin Bilgiye Dönüştürülmesi
·
Hedef Pazar
Seçimimize Temel Oluşturacak Kriterlerin Belirlenmesi
·
Ağırlıklı Kriterler
Bazlı Hedef Pazar Seçimi Tablosu Hazırlanması
 Tablo Sonuçlarının Gözden Geçirilmesi ve Karar Alma Süreci
Eğitim Tarihi ve
Saati: 9/10 Mart 2023 13:45 – 17:15
CEYHUN YEŞİLŞERİT
1982 Yılında İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi'nde lisans
eğitimini tamamlayan YEŞİLŞERİT, daha sonra İstanbul Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü'nde Uluslararası İşletmecilik ve İşletme Fakültesi İşletme
İktisadı Enstitüsü'nde İşletmecilik Uzmanlaşma programlarına katıldı.
Katılmış olduğu birçok yurtiçi ve yurtdışı eğitimler içerisinde Birleşmiş
Milletlere bağlı Cenevre’de yer alan eğitim kuruluşu ITC'nin "Trade
Tutor" Eğitimi ve Avusturya, Karl Heinz Sebastian okulunun geliştirdiği "Power
Pricing" Eğitimi de bulunmaktadır.
Profesyonel iş yaşamının bir bölümünü yurtdışında çalışarak geçirdi (Irak,
Suudi Arabistan, ABD ve Rusya Federasyonu). ENKA, AL-MOBTY, DHT ve EKUR’da
tedarik zinciri ve satış süreçlerini uluslararası platformda yönetmiş, STFA’da
Ticaret Müdürü olarak görev yapmıştır. 1996’dan
itibaren 13 yıl Pipelife International Holding'in Türkiye'deki yatırımı olan
Arılı Plastik A.Ş.de Güney Avrupa Bölge İş Geliştirme Müdürü olarak
çalışmıştır. 2005-2006 dönemimde Pipelife Business School mezunu olarak
yurtdışında ve yurtiçinde şirket içi eğitimlerde de eğitmen olarak görev
almıştır.
Birleşmiş Milletlere bağlı Cenevre’de yer alan eğitim kuruluşu ITC'nin
"Trade Tutor" eğitimini alarak "BMS (İş Yönetim Sistemi)"
öğretisi ve araçlarının kullanımı konusunda Ulusal Danışman olarak Türk
İhracatçılar Meclisi de dahil pek çok ihracatçı birliğinde eğitmen olarak görev
aldı.
Konuk yazar olarak Haber Türk Gazetesi ve çeşitli dergilerde de Dış
Ticaret, Satış, Tedarik Zinciri Yönetimi konularında yazıları yayınlanmıştır.
Uzun yıllar çalıştığı şirketleri temsilen katıldığı Dış Ekonomik İlişkiler
Kurulunun çeşitli iş konseylerinde özellikle Bağımsız Devletler Topluluğu ile
yapılan yurtiçi ve yurtdışı toplantılarında görev almıştır.
Uzun yıllardır İstanbul Ticaret Odası’nın başarısı Uluslararası
platformda ödül alınarak kanıtlanmış İhracata İlk Adım Projesi’nde İTO
Danışmanı olarak görev yapmıştır. 11 Etap olarak gerçekleştirilen programın
2009 yılında metodolojisini redakte etmiştir. Yine, İTO tarafından Türkiye’nin başarılı
KOBİ’leri yarışmasında dallarında birinci seçilmiş şirketlerine “Pazarlama,
Satış ve Yönetim Danışmanı” olarak danışmanlık ve eğitim hizmeti vermiştir.
Pek çok sektöre Pazarlama (Ulusal / Uluslararası) danışmanlığı yapmış,
bu sırada Pazarlama ve Satış Bakış Açılı SWOT Analizi ve Sistem Kurulumu
çalışmaları ( Organizasyon El Kitabı, Görev Tanımları, Görevli Profilleri,
Sistem Talimatları, Standart İş Talimatları Hazırlanması vb.) yapmıştır. Ayrıca
Pazar Potansiyeli Ölçülmesi, Hedef Pazar Seçimi, Rekabet Analizi Yapılması,
İhracat Eylem Planı Hazırlanması, Bütünleşik Pazarlama İletişimi Eylem Planı
Hazırlanması, İhracat Faaliyetlerinin Sistemik Hale Getirilmesi Altyapı
Çalışmaları için İhracat Yönetimi Sistemi kurmuştur.
2011 Yılı başından itibaren Ekonomi Bakanlığı tarafından “Uluslararası
Rekabetçiliğin Geliştirilmesi” Tebliği çerçevesinde “Uzman Eğitmen” olarak
akredite edilmiştir ve Türkiye’nin her yerinde eğitimler vermiştir.
Halen Rönesans Değişim ve Yönetişim Bilimleri Enstitüsü’nün “Evrensel
Pazarlama Bölümü”ne liderlik eden Yeşilşerit, UR-GE Projelerinin hizmet
tasarımı ve danışmanlığını yürütmektedir.
Eğitim Bedeli: 1.200,00 TL + KDV / Kişi
*Sınıf içi eğitim tarihleri için www.rdbe.com.tr sitesini lütfen takip edin.