Uluslararası Pazar Araştırması ve Hedef Pazar Seçimi Online Eğitimi


Yer : Zoom Online Platformu
Başlama Tarihi : 2023-08-17
Bitiş Tarihi : 2023-08-18
Süre : 02 Gün - 07 Saat
Eğitim İçeriği :

      Pazarlama Planının Parçası Olarak Uluslararası Pazara Açılma

      Uluslararası Pazar Araştırması Yapılması (Stratejik Rekabetçi İstihbarat)

·         Eski Yöntemlerle (Ticari İstihbarat) Stratejik Rekabetçi İstihbarat Arasındaki Fark Nedir?

·         Açık, Sürdürülebilir ve Güvenilir Kaynak Kavramı

·         İnnovasyon Transferi Ne Demek? Stratejik Rekabetçi İstihbaratla İlişkisi Nedir?

·         Hedef Pazarlar Seçimiyle İlgili Masa Başı Araştırma

 ·      Hangi Verileri Toplamak Gereklidir?

 ·      İnternet Kaynaklarından Veri Toplanması

·         Yabancı Misyonlardan Veri Toplama

·         Sivil Toplum Kuruluşlarından Veri Toplama

·         Sektörel Yayınlardan Veri Toplama

·         Rekabet Ortamından Veri Toplama

·         Hazır Veri Satınalma

      Stratejik Rekabetçi İstihbarat Çalışmaları Yol Haritası

·         Ulusal ve Uluslararası Patent ve Faydalı Model Araştırmaları

·         Ulusal ve Uluslararası Marka Araştırması

·         ITC Market Access Tools Kullanımı Atölyesi

 ·           Dünya Ticareti Verileri (Trade Map) Kullanımı

 ·           Dünya’da Standartlar (Standard Map) Kullanımı

 ·           Dünya’daki Kamu ve STK İhalelerini Takip (Procurement Map) Kullanımı

 ·           Dünya’daki Sektörümüze Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırımları (Investment Map) Kullanımı

 ·           İhracat Potansiyelimizin Analizi (Export Potential Map) Kullanımı

 ·           Trade Map den Potansiyel Müşteri Belirleme (Compass ve Dun & Bradstreet verileri)

·         Sektör Araştırmaları

·         Uluslararası Ticarette Kilometre Taşı Niteliğinde Önemli Kurumlardan Ücretli / Ücretsiz Yararlanma

·         PESTLE Analizi ve Hedef Pazar Seçimine Etkisi

·         Alan Çalışması

 ·           Masa Başı Çalışmaların Yeterli Olmadığı Durumlarda Ne Yapılmalı?

 ·           Alan Çalışmasının Planlanması

 ·           Uluslararası Sektörel Fuarlara Ziyaretçi/Katılımcı Olma

      Analitik Hedef Pazar Seçimi

·         Stratejik Rekabetçi İstihbarat Çalışmaları Sonucu Elde Edilmiş Verilerin Bilgiye Dönüştürülmesi

·         Hedef Pazar Seçimimize Temel Oluşturacak Kriterlerin Belirlenmesi

·         Ağırlıklı Kriterler Bazlı Hedef Pazar Seçimi Tablosu Hazırlanması

      Tablo Sonuçlarının Gözden Geçirilmesi ve Karar Alma Süreci

 

Eğitim Tarihi ve Saati: 17/18 Ağustos 2023 13:45 – 17:15

 

CEYHUN YEŞİLŞERİT

1982 Yılında İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi'nde lisans eğitimini tamamlayan YEŞİLŞERİT, daha sonra İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde Uluslararası İşletmecilik ve İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü'nde İşletmecilik Uzmanlaşma programlarına katıldı.

Katılmış olduğu birçok yurtiçi ve yurtdışı eğitimler içerisinde Birleşmiş Milletlere bağlı Cenevre’de yer alan eğitim kuruluşu ITC'nin "Trade Tutor" Eğitimi ve Avusturya, Karl Heinz Sebastian okulunun geliştirdiği "Power Pricing" Eğitimi de bulunmaktadır.

Profesyonel iş yaşamının bir bölümünü yurtdışında çalışarak geçirdi (Irak, Suudi Arabistan, ABD ve Rusya Federasyonu). ENKA, AL-MOBTY, DHT ve EKUR’da tedarik zinciri ve satış süreçlerini uluslararası platformda yönetmiş, STFA’da Ticaret Müdürü olarak görev yapmıştır.  1996’dan itibaren 13 yıl Pipelife International Holding'in Türkiye'deki yatırımı olan Arılı Plastik A.Ş.de Güney Avrupa Bölge İş Geliştirme Müdürü olarak çalışmıştır. 2005-2006 dönemimde Pipelife Business School mezunu olarak yurtdışında ve yurtiçinde şirket içi eğitimlerde de eğitmen olarak görev almıştır.

Birleşmiş Milletlere bağlı Cenevre’de yer alan eğitim kuruluşu ITC'nin "Trade Tutor" eğitimini alarak "BMS (İş Yönetim Sistemi)" öğretisi ve araçlarının kullanımı konusunda Ulusal Danışman olarak Türk İhracatçılar Meclisi de dahil pek çok ihracatçı birliğinde eğitmen olarak görev aldı.

Konuk yazar olarak Haber Türk Gazetesi ve çeşitli dergilerde de Dış Ticaret, Satış, Tedarik Zinciri Yönetimi konularında yazıları yayınlanmıştır. Uzun yıllar çalıştığı şirketleri temsilen katıldığı Dış Ekonomik İlişkiler Kurulunun çeşitli iş konseylerinde özellikle Bağımsız Devletler Topluluğu ile yapılan yurtiçi ve yurtdışı toplantılarında görev almıştır.

Uzun yıllardır İstanbul Ticaret Odası’nın başarısı Uluslararası platformda ödül alınarak kanıtlanmış İhracata İlk Adım Projesi’nde İTO Danışmanı olarak görev yapmıştır. 11 Etap olarak gerçekleştirilen programın 2009 yılında metodolojisini redakte etmiştir. Yine, İTO tarafından Türkiye’nin başarılı KOBİ’leri yarışmasında dallarında birinci seçilmiş şirketlerine “Pazarlama, Satış ve Yönetim Danışmanı” olarak danışmanlık ve eğitim hizmeti vermiştir.

Pek çok sektöre Pazarlama (Ulusal / Uluslararası) danışmanlığı yapmış, bu sırada Pazarlama ve Satış Bakış Açılı SWOT Analizi ve Sistem Kurulumu çalışmaları ( Organizasyon El Kitabı, Görev Tanımları, Görevli Profilleri, Sistem Talimatları, Standart İş Talimatları Hazırlanması vb.) yapmıştır. Ayrıca Pazar Potansiyeli Ölçülmesi, Hedef Pazar Seçimi, Rekabet Analizi Yapılması, İhracat Eylem Planı Hazırlanması, Bütünleşik Pazarlama İletişimi Eylem Planı Hazırlanması, İhracat Faaliyetlerinin Sistemik Hale Getirilmesi Altyapı Çalışmaları için İhracat Yönetimi Sistemi kurmuştur.

2011 Yılı başından itibaren Ekonomi Bakanlığı tarafından “Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesi” Tebliği çerçevesinde “Uzman Eğitmen” olarak akredite edilmiştir ve Türkiye’nin her yerinde eğitimler vermiştir.

Halen Rönesans Değişim ve Yönetişim Bilimleri Enstitüsü’nün “Evrensel Pazarlama Bölümü”ne liderlik eden Yeşilşerit, UR-GE Projelerinin hizmet tasarımı ve danışmanlığını yürütmektedir.

 

Eğitim Bedeli: 1.200,00 TL + KDV / Kişi

 

*Sınıf içi eğitim tarihleri için www.rdbe.com.tr sitesini lütfen takip edin.