ŞİRKET DEĞERLEME YÖNTEMLERİ EĞİTİMİ

Yer
: Titanic Business Hotel Kartal, İstanbul
Başlama Tarihi
: 22.07.2017
Bitiş Tarihi
: 23.07.2017
Süre
: 02 Gün - 14 Saat


Ayrıntılı Bilgi

Şirket Değerlemenin Stratejik Çerçevesi

  • Neden, Nasıl ve Kimin Için Değerleme
  • Büyüme mi ? Karlılık mı ? Şirket Değeri mi ?
  • Değişen Dünya Ekonomisi, Koşullar ve Şirketin Uyum Stratejilerinin İrdelenmesi
  • Genel Olarak, Satınalma, Birleşme, Bölünme, Küçülme, Halka Arz, Finansal/ Stratejik Ortaklıklar İçin Değerleme Stratejilerinin İrdelenmesi

Şirket Değerlemede Temel Kavramlar

  • Şirket Değeri-Piyasa Değeri-Şerefiye (Goodwill)
  • Şirket Değerini Etkileyen ve Etkilemeyen Faktörlerin Analizi
  • Bilanço İçi ve Dışı Şirket Değerini Etkileyen Faktörlerin Analizi

Şirket Değer Türleri

  • Nominal Değer
  • Piyasa-Borsa Değeri
  • Defter Değeri
  • Net Aktif Değeri
  • Tasfiye Değeri
  • İkame /Yerine Koyma Değeri
  • Potansiyel Değer

Şirket Değerleme Yöntemleri

  • Piyasa Çarpanları Analizi
    • Fiyat-Kazanç Oranı
    • Piyasa Değeri- Defter Değeri Oranı
    • EBİTDA İle İlgili Yaklaşımlar
    • Net Satışlarla İlgili Yaklaşımlar
  • İndirgenmiş Nakit Akımları Yöntemi
    • Proforma Gelir Tablosu
    • Proforma Kar Dağıtım Tablosu
    • Proforma Fon Akım Tablosu
    • Proforma Nakit Akım Tablosu
    • İndirgeme Oranı
  • Net Aktif Değeri Yöntemi
  • Temettü Kapitalizasyonu Yöntemi
  • EVA (Economic Value Added) ve MVA Yöntemleri

İndirgeme (İskonto) Oranının Tesbiti Yöntemleri

  • İskonto Oranını Etkileyen Makro-Ekonomik Faktörler
  • Şirket Değerlerini Etkileyen Makro-Ekonomik Faktörlerin Analizi
  • İskonto Oranını Etkileyen Mikro Faktörler
  • İskonto Oranının Değişik Şirket Değerleme Yaklaşımları Çerçevesinde Farklılaşması ve Belirlenmesi

Şirket Değerlemede Sektörel Farklılıklar ve Uygun Yöntem Seçimi
Yatırımcı Farklılıklarına Göre Değişen Değerleme Yöntemleri

  • Borsadan Blok Hisse Alanlar
  • Finansal Yatırımcılar
  • Stratejik Yatırımcılar
  • Yabancı Yatırımcılar

Şirket Birleşme, Bölünme ve Devralmalarında Uygulanan Değerleme Yöntemleri
Halka Arzlarda Uygulanan ve Tavsiye Edilen Değerleme Yöntemleri
Şirket Değerleme İle İlgili Kullanılan Kaynaklar

  • İnternet Kaynakları
  • Servis Sağlayıcıların Kullanımı

Tüm Yöntemler Üzerinden Örnek Şirket Değerleme Çalışmaları
Araştırma Raporlarında Kullanılan Şirket Değerleme Yaklaşımları - Örnekler


Not: Bu eğitimde uygulamalar Excel ortamında örnek olaylar aracılığıyla örneklenir ve katılımcılarla birlikte çözümlenir.

Eğitim Tarihi ve Yeri:
22/ 23 Temmuz 2017 Cumartesi / Pazar 10:00 – 18:00
Titanic Business Hotel Kartal, İstanbul

EĞİTMENLER:
NEDİM NARLI

ODTÜ Ekonomi İstatistik Bölümünü 1979 yılında Yüksek Şeref derecesi ile bitirdi. Aynı fakultede Ekonomi bölümünde Master yaptı. Çalışma hayatına 1978 yılında henüz üniversitede okurken bir gazetede ekonomi muhabiri olarak başladı. Okulu bitirdikten sonraki ilk işi T. Sınai Kalkınma Bankasında(TSKB) Araştırma & Planlama bölümünde uzman yardımcısı göreviydi. Dünya Bankasının Türkiye için geliştirdiği bir plan modelinde çalışmak üzere TSKB tarafından seçilerek ABD’ne gönderildi. Bu projede önce araştırmacı sonra danışman uzman olarak çalıştı. TSKB’de Yatırım Projesi ve Fizibilite Etüdü Hazırlamayı, Firma Bilanço ve Kar-Zarar tablolarından Mali Analiz yapmayı öğrendi. TSKB’yi takiben İktisat Bankasına transfer oldu ve Kredi Pazarlama Yetkilisi olarak çalıştı.Bu dönemde hem kredi pazarladı ve hem de müşterilerin mali durumlarını değerlendirip kredibilite raporlarını hazırladı.1987 yılında bir dış ticaret şirketinde (Degere AŞ.) Mali İşler müdürü oldu. 7 sene Mali İşler,Muhasebe, Finansman ve Dış Ticaret yöneticisi olarak çalıştı. Bunun yanı sıra eski SSCB, Türkiye ve Irak arasında oluşturulan ithalat-ihracat projelerinin finansmanı ile uğraştı. Bu amaçla, Londra, Zürih, Paris ve Moskova’daki bazı bankalarda kredi limitleri oluşturdu. Buna paralel olarak Rus ortak (Soyuzchimexport ) ile birlikte kurulan bir iştirakin Genel Müdürlüğünü yaptı. Daha sonra Anadolu Grubunda (Efes Pilsen ) Doğu Avrupa ve eski SSCB ülkelerine bakan “Yatırım Koordinatörü” oldu. Türki Cumhuriyetlerde ve Rusya Federasyonu’nda özelleştirme ihalelerine teklif hazırladı, Coca Cola Şişeleme Tesislerinin kurulmasında, Kazakistan’da Bira Fabrikası alınmasında, Rusya’da malt ve bira fabrikalarının kurulmasında aktif yönetici olarak çalıştı. Daha sonra Şişecam’a transfer oldu. Şişecam’ın Rusyadaki ilk şişe üretim fabrikasını kuran ekipte Genel Müdür olarak çalıştı. Bu fabrikada hem kurucu ve hem de işletmeci genel müdür olarak çok başarılı işlere imza attı. Rusya’da son olarak endüstriyel mutfak cihazları üreten bir fabrikanın( Oztiinoks OOO ) Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü olarak çalışırken ailevi nedenlerle İstanbul’a dönmek zorunda kaldı. İstanbul’da Otomotiv Yan Sanayinde faaliyet gösteren Formplast Ltd’nin 5 yıl genel müdürlüğünü ve yaklaşık 2 yıl yönetim kurulu üyeliğini yaptı. Halen serbest danışman olarak çalışan Narlı’nın meslek hayatının son 23 yıla yakın bölümü genel müdürlük ve benzeri pozisyonlarda yöneticilik yaparak geçti. Rusça ve İngilizce bilen Narlı evli ve 2 çocuğu var. Gençliğinde kürek sporu yapan ve 1981 yılı “İki Tek Dümencili” kategorisinde Türkiye şampiyonu olan Narlı’nın 11 kez milli takım tecrübesi var.

Ödeme Koşulları ve İndirim Alternatifleri
Program Bedeli 1.050,00 TL + KDV (%18)
Eğitim bedeline uygulama örnekleri ile birlikte ders kitapları ve coffee-break ikramlar dahildir.

  • 2 kişi katılımlarda % 5, 3 – 6 kişi katılımlarda % 10 indirim uygulanmaktadır.

Yayın
Katılımcılarımıza hem eğitimi takip edebilme, not alabilmek hem de ileride gözden geçirebilmeleri için Rönesans tarafından özel hazırlanmış kitaplar ve uygulama örnekleri verilecektir.
Ayrıca www.ronesansakademi.com portalına kullanıcı adı: ad_soyad, şifre: xxx  yazarak girebilir ve eğitim süresince derslerin takip edilebildiği, sınıf içi mesajlaşmaların yapılabildiği sanal sınıf ortamından yararlanabilirler.



Kayıt Formu









       

EĞİTİM KATALOĞU

UZMANINA DANIŞ