EĞİTİMCİNİN EĞİTİMİ: TASARIM VE AKTARIM

Yer
: Hilton Garden Inn Istanbul, Umraniye/ İstanbul
Başlama Tarihi
: 20.01.2018
Bitiş Tarihi
: 21.01.2018
Süre
: 02 Gün - 14 Saat


Ayrıntılı Bilgi

Eğitime Giriş: Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar ve Yetişkin Eğitimi, Eğitimin Amaç ve Hedefleri

  • Eğitim Nedir? İnsanlar Nasıl Öğrenir? Yetişkin Eğitiminin Özellikleri
  • Eğitimde Yeni Trendler
  • Eğitim Sürecinin Temelleri ve Eğitim İhtiyaç Analizi, Programın Planlaması
  • Eğitimin Temel Unsurları: İçerik ve Eğitmen
  • Kimler Eğitimci Olabilir? İyi Bir Eğitmenin Özellikleri

Eğitim İçeriği Tasarımı

  • Eğitim Amacının Belirlenmesi
  • Katılımcı Profili ve Bilgi Düzeyinin Tespiti
  • İçerik Çerçevesinin Belirlenmesi
  • Eğitim İçeriğinin Detaylandırılması ve Yol Haritası Çıkarılması
  • Eğitim Zaman Planının Oluşturulması
  • Eğitimde Kullanılacak Aktivitelerin (Egzersiz, Test, Vaka, Oyun ve Örnekler) Belirlenmesi
  • Aktivite Seçiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
  • Katılımcı Profiline Uygun Dilin Secimi
  • Eğitim Sunumunun Hazırlanması
  • Eğitim Dokümanının Hazırlanması (Katılımcı El Kitabı)
  • Eğitimin Başarı Kriterlerinin Belirlenmesi
  • Ölçme ve Değerlendirme Yöntem ve Araçlarının Belirlenmesi
  • İçerik Hazırlığında Kullanılabilecek Kaynaklar

Eğitim Öncesi Hazırlık

  • Eğitim Ortamının Fiziksel Yapısı: Oturma Düzenleri, Görsel Araç-Gereçler
  • Taslak Plan Hazırlamak; Zihin Haritaları
  • Katılımcı Psikolojisi ve Beklentileri: Eğitmenin Önemi
  • Eğitim Sürecini Etkileyen Faktörler ve Eğitim Sürecinde Roller
  • Eğitimde İletişim ve Etkileşim

Eğitimin Aktarılması: Platform Becerileri

  • Topluluk Önünde Konuşma ve Etkileyici Sunumun Temel Kriterleri
  • Giriş ve Isınma Aktiviteleri (energizerlar)
  • İlgi Uyandırmak ve Dikkati Toplamak
  • Eğitimde Kullanılan Aktivitelerin Öğrenmeye Etkisi
  • Bilgiyi Doğru Sunmanın Yöntemleri
  • Katılımı Sağlamak ve Grupla İletişim
  • Sözlü-Sözsüz İletişim
  • Beden Dili ve Ses Tonunu Doğru Kullanmak
  • İmaj ve Genel Görünüm
  • Doğru/Yanlış Uygulama Örnekleri (video)
  • Zor Kişileri ve Durumları Yönetebilmek
  • Sahneyi Kullanma Becerisi
  • Sorulara ve Eleştirilere Yaklaşım

Eğitim Sonrası Değerlendirme ve Raporlama,

  • Eğitim Etkinliğinin Değerlendirilmesinde Kullanılan Araçlar

Eğitim Tarihi ve Yeri:
20/ 21 Ocak 2018 Cumartesi / Pazar- 10:00 – 18:00
Titanic Business Otel Kartal, İstanbul

EĞİTMENLER:
RANA ÇAKIR

1969 yılında Kocaeli’de doğdu. Lisans eğitimini Ege Üniversitesi, Gıda Mühendisliği bölümünde tamamladı. 1993-1995 döneminde, Kent Gıda ve Fruko Tamek’te Kalite Güvence ve ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemleri konularında çalıştı. 1995 yılında Marmara Üniversitesi İşletme Fakültesi’nde İşletme Yüksek Lisansı yapmaya başladı. “İşletmelerde Başarı- Başarısızlık Durumu ve Başarısızlığı Önleme Stratejileri” konulu yüksek lisans tezini 1998 yılında tamamlayarak mezun oldu.
1995-1999 döneminde Nestle, Süt ve Sütlü Ürünler bölümünde dört ürün kategorisinden sorumlu Ürün Müdürü olarak çalıştı. Bu dönemde Nestle Süt ve Sütlü Ürünler Bölümü pazarlama departmanının yeniden yapılandırılması projesinde yer aldı ve sorumlu olduğu kategorilerle ilgili olarak pazarlama & tanıtım faaliyetleri, yeni ürün geliştirme çalışmalarının sorumluluğunu yürüttü. Aynı dönemde ambalajlı süt tüketimini artırmaya yönelik sektörel bir kampanyada proje yöneticiliği yaptı ve Nestle bünyesinde satış etkinliğini artırmaya yönelik bir projede görev aldı.
1999-2001 döneminde Arthur Andersen Danışmanlık Şirketi’nde yönetim danışmanlığı bölümünde Stratejik Planlama, Kurumsal Gelişim ve Yeniden Yapılanma, BPA-BPR, Operasyonel Mükemmellik, Pazar Odaklı Yapılanma, CRM, Değişim Yönetimi projelerinde Proje Yöneticisi ve SME olarak çalıştı. Medya, sigorta, bireysel bankacılık, telekom, FMCG ve ilaç sektöründe faaliyet gösteren çeşitli şirketlerde proje yöneticiliği yaptı.
2001-2006 döneminde Kraft Foods’ta İş Geliştirme Müdürü, Pınar Gıda grubunda Ticari Pazarlama Departman Müdürü ve Çevre Analiz’de Genel Müdür olarak çalıştı.
2006-2009 döneminde FED Eğitim&Danışmanlık’ta Turizm, Bankacılık, Sigorta, Leasing, Otomotiv, Perakende, FMCG, Dayanıklı Tüketim, Enerji, Telekom, İlaç gibi çok çeşitli sektörlerdeki önde gelen firmalar için kurumsal eğitim programları hazırladı ve gerçekleştirdi. Uzun süreli ve kapsamlı gelişim programlarının koordinasyonunu yürüttü. Bu dönemde 6,000 den fazla katılımcının eğitimini gerçekleştirdi. İnovasyon alanında danışmanlık projeleri geliştirdi ve yürüttü. Eğitmenlik ve yönetim danışmanlığının yanında yeni eğitim içerikleri geliştirme ve e-öğrenme projeleri geliştirdi. Eğitim ihtiyaç analizi ve planlaması, şirket akademisi kurulması gibi projelerde görev aldı. 2012-2013 döneminde proje bazlı olarak Okan Üniversitesinde Kariyer Merkezi Direktörü olarak görev aldı ve Kariyer Merkezinin yapılanması, öğrenci ve mezunlara yönelik kişisel gelişim eğitimleri ve sertifikasyon programlarının tasarlanması, Üniversite-Sanayi İşbirliği projeleri ve Co-op yerinde eğitim programı çalışmalarını yürüttü. Çakır, İşletme Yönetimi Doktorası yapmakta ve İnovasyon konulu doktora tezi çalışmalarına devam etmektedir. Aynı zamanda Sabancı Üniversitesi Yönetici Geliştirme Biriminde (EDU) İnovasyon, Girişimcilik ve Kurumsallaşma programları ile ilgili olarak çalışmakta olup; Aile Şirketleri Akademisi’nin Program Koordinatörlüğünü yürütmektedir. Aile şirketleri, KOBİ’ler ve kurumsallaşma konularında çalışmaktadır. Aynı zamanda TÜBİTAK onaylı KOBİ Mentörüdür.
Çok iyi derecede İngilizce ve başlangıç seviyesinde Almanca bilmektedir.

Ödeme:
Program Bedeli:1.100,00 TL + KDV (%18)
Eğitim bedeline uygulama örnekleri ile birlikte ders kitapları, coffee-break ikramlar ve öğle yemeği dâhildir.

Yayın
Katılımcılarımıza hem eğitimi takip edebilme, not alabilmek hem de ileride gözden geçirebilmeleri için Rönesans tarafından özel hazırlanmış kitaplar ve uygulama örnekleri verilecektir.
Ayrıca www.ronesansakademi.com portalına kullanıcı adı: ad_soyad, şifre: xxx  yazarak girebilir ve eğitim süresince derslerin takip edilebildiği, sınıf içi mesajlaşmaların yapılabildiği sanal sınıf ortamından yararlanabilirler.



Kayıt Formu









       

EĞİTİM KATALOĞU