LOJİSTİK YÖNETİMİ EĞİTİMİ

Yer
: Titanic Business Hotel Kartal, İstanbul
Başlama Tarihi
: 04.11.2017
Bitiş Tarihi
: 05.11.2017
Süre
: 02 Gün - 14 Saat


Ayrıntılı Bilgi

Lojistik Yönetimi Karar Süreci
Entegre Lojistik
Tedarik-Üretim Lojistiği
Sipariş/Üretim Planlama Süreci, Tedarikçi Seçimleri, Satın Alma Risk ve Yönetimi
Satış Ve Operasyon, Talep Planlama, Kapasite ve Üretim Planlama Süreci
Lojistik Ağ ve Kuruluş Yerleri, Çeşitleri ve Seçim Yöntemleri
Dağıtım Lojistiği ve Kanalları, Lojistik Çıktıları, Fiziksel Dağıtım ve Evreleri

  • Dağıtım Kanalları
  • Denizyolu, Havayolu, Demiryolu, Karayolu Seçimi Ve Etkenleri
  • Nakliye Sürecinin Takibi
  • Lojistik Çıktılar
  • Fiziksel Dağıtımın Maliyetler Açısından İncelenmesi
  • Fiziksel Dağıtımda Lojistik Yönetim Anlayışının Gelişimi
  • Fiziksel Dağıtım Öğelerinin İncelenmesi
  • Müşteri Hizmetleri / Depolama Kararı / Envanter Yönetimi / Üretim Yönetimi ve Malzeme İhtiyaç Planlama
  • Fiziksel Dağıtım Stratejisini Etkileyen Faktörler
  • Taşıma Kararları / Taşıma Yönteminin Seçimi ( 3. Taraf Lojistik Firmalar )
  • Nakliye Alternatifleri
  • Nakliye Maliyeti ve Tedarik Zinciri Duyarlılığı Açısından İlişki
  • Gıda Ve Soğuk Zincir Lojistiği

Lojistik Yönetimi Kararları Açısından Depolama Kararları

  • Depolama Kararı ve Tipleri (Üretim Deposu, Merkez Depo, Bölge Deposu …)
  • Depo Raflama Sistemleri (Back To Back, Double Deep, Drive-İn…)
  • Depo Otomasyon Sistemleri (Asrs, Dikey Asansör, Pick By Voice/Light, Sorter Systems,…)
  • Adresleme Teknikleri
  • Bar Kod Uygulamaları
  • Mal Hareket Şekilleri (Fifo-Lifo, Kaizen Ve Kanban …)
  • Depo Ekipmanları ve Seçimi
  • Temel Depolama Prosedürleri (Mal Kabul, Bloke, Mal Hazırlama, Sevkiyat… )
  • Talimatlar
  • Depo Etkinlik ve Performans
  • Cross Dock

Lojistik Yönetimi Kararları Açısından Envanter Yönetimi

  • Envanter Yönetiminde Yöntemler (JIT, MRP…)
  • Stok Siparişi Verme Zamanı ve Stok Miktarının Belirlenmesi
  • Stokların Dağılımı ve Stok Kontrolü (ABC Analizi)
  • Sayım ve Mutabakat
  • Stok Tutma ve Bulundurma Maliyetleri
  • Kötü Stok Yönetimi Belirtileri

Teslimat Süreci 
Dağıtımda Cross Dock
Milk Run Dağıtım Sistemi
Kargo ve Ambar Sistemi
Lojistikte Sıfır Risk ve Sıfır Hata

  • Sıfır Hata
  • Sıfır Risk

Müşteri Servis Düzeyi ve Servis Seviyesi Ölçümleri

  • KPI (Key Performance Indicator) Kritik Performans Göstergelerinin Belirlenmesi Ölçümleri ve Çeşitleri
  • Risk Analizleri
  • İş Sağlığı ve Güvenliği

Lojistik Yönetiminde ve Süreçlerinde Optimizasyon
Ters Lojistik İade Süreci

  • İade Süreci
  • Yeniden Değerlendirme Süreci

IT Süreçleri, İzlenebilirlik, Raporlandırma Servis Seviyesi ve Ölçümleri

  • WMS (Warehouse Management Systems - Depo Yönetim Sistemleri)
  • RFID & Barkod Sistemleri
  • EDI (Electronic Data Interchange) Teknolojileri
  • IT Ürün, Müşteri … Tanımlamaları
  • Raporlama Alt Yapısı ve Rapor Çeşitleri
  • Lojistik Süreçlerin İzlenebilirliği

Lojistikte Proje Maliyetlendirme Yöntemleri

  • Masraf Unsurları
  • Yatırım Maliyetlendirme
  • Yatırımın Geri Dönüşü

Outsource Kararı

  • Hizmetlerde Outsourcing
  • Outsourcing’de Karar Alma Süreci, Sözleşme
  • Outsourcing’de Maliyetler

Eğitim Tarihi ve Yeri:
04/ 05 Kasım 2017 Cumartesi/ Pazar 10:00 – 18:00
Titanic Business Hotel Kartal, İstanbul

EĞİTMEN:
Abdullah KUMRU

1987 yılında Deniz Harp Okulu’ndan mezun alan KUMRU, 1987 – 1995 tarihleri arasında TC Deniz Kuvvetlerindeki görevi sırasında ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği Bölümünde ve İÜ İktisat Fakültesi Çalışma Ekonomisinde master eğitimini tamamlamıştır.
1995 yılına ordudan ayrılarak Maysan Dış Ticaret ve Pazarlama A.Ş’de Şirket Müdürlüğü, Ülker Yıldız Holding ve Reysaş bünyesinde depolama planlama, sevkiyat, lojistik operasyonlar, antrepo ve gümrük işlemleri, satış operasyon ve satış faaliyetleri, müşteri ilişkileri, serbest ticari bölge faaliyetleri, dış ticaret mevzuatları, pazarlama, satış dağıtım ağı ve proje çalışmalarından sorumlu müdürlük/direktörlük görevinde bulunmuştur.
Ekip kurulması ve yönetimi, strateji geliştirilmesi, planlama koordinasyonu, satış operasyon faaliyetleri, satış ve üretim planlama, satış sonrası ve saha operasyonlarında, aktif lojistik merkezi yöneticilikleri, maliyet tasarrufu ve etkinliğin arttırılması konularında yüksek düzeyde tecrübe kazanan Abdullah KUMRU, kazandığı birikimlerini fiilen sahaya aktararak katma değer sağlanmasına katkıda bulunmuştur. Ayrıca büyük hacimli lojistik operasyonlarında planlama ve çoklu lojistik merkezleri yönetiminde başarılı sonuçlar elde etmiştir. Ocak 2001- Kasım 2006 yılları arasında Ülker bünyesinde, Holding Merkez Pazarlama Lojistik Müdürü, Lojistik Yönetim Merkezi Müdürü ve İç Anadolu Bölge Müdürlüğü görevlerinde bulunmuştur.
Reysaş Lojistik’te Türkiye ve yurt dışındaki tüm depoların/antrepoların ve operasyonların başında, Depolar ve Operasyonlar Direktörlüğü görevinde, otomotiv sektöründen, gıda, tekstil, beyaz eşya, elektronik eşya, el-yüz-vücut bakım ürünleri, temizlik ürünleri, üretim hammaddesi, el ve ev araçları, mutfak eşyaları, inşaat malzemeleri, reklam malzemeleri, akaryakıt, tarım sektörüne kadar değişik yelpazedeki sektörlerde üretimden teslim alınmasından depolanmasına, depolarda VAS (Value Added Services) katma değer işlemlerin (etiketleme, barkodlama, elektronik cihazların programlanması, belge basımlarının yapılması, set oluşturma vs…) yapılması, siparişlere göre hazırlanarak yükleme/boşaltma operasyonları ve iade operasyonlarında birçok firmaya hizmet veren organizasyonun tepe noktasının yönetiminde bulunmuştur. Pazarlama faaliyetleri, ihale hazırlıkları ve ihaleye iştirak, proje çalışmaları yapılması ve yönetilmesi dahil özel hizmetler gerçekleştirmiştir. İngilizce ve Almanca bilen KUMRU, bilgi ve deneyimlerini Rönesans çatısı altında paylaşmaktadır.

Ödeme Koşulları ve İndirim Alternatifleri
Program Bedeli: 970,00 TL + KDV (%18)
Eğitim bedeline uygulama örnekleri ile birlikte ders kitapları ve  coffee-break ikramlar dahildir.

  • 2 kişi katılımlarda; % 5, 3 – 6 kişi katılımlarda; % 10 indirim uygulanmaktadır.

Yayın
Katılımcılarımıza hem eğitimi takip edebilme, not alabilmek hem de ileride gözden geçirebilmeleri için Rönesans tarafından özel hazırlanmış kitaplar ve uygulama örnekleri verilecektir. Ayrıca www.ronesansakademi.com portalına kullanıcı adı: ad_soyad, şifre: xxx  yazarak girebilir ve eğitim süresince derslerin takip edilebildiği, sınıf içi mesajlaşmaların yapılabildiği sanal sınıf ortamından yararlanabilirler.



Kayıt Formu









       

EĞİTİM KATALOĞU

UZMANINA DANIŞ